آرایش چشم

بایدها و نبایدهای خط چشم

خط چشم کشیدن یکی از مهارت‌های ضروری در آرایش چشم است. اگر در انجام آن ماهر باشید، همه چیز خیلی برایتان تغییر خواهد کرد؛ چشم‌هایتان درشت‌تر دیده خواهد شد و زیبایی خیره‌کننده‌ای به صورتتان خواهد بخشید. اما اگر به درستی انجام نشود، چشمان شما را بی‌حال و کسل نشان خواهد داد.

خوشبختانه هزاران راهکار وجود دارد که به شما کمک می‌کنند در اسرع وقت در این کار استاد شوید! در ادامه با ما همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای خط چشم کشیدن آشنا شوید.

در هنگام خط چشم کشیدن به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

  1. قرارگیری صحیح

نحوه قرارگیری صحیح نتیجه نهایی را رقم می‌زند. بهتر است از آینه دستی استفاده کنید تا کاملا بر روند خط چشم کشیدن اشراف داشته باشید. آن را طوری بگیرید که کمی زیر چشم باشد و زمانی که برس را روی چشمتان می‌کشید، مژه‌هایتان پایین باشد. برای آنکه دستتان ثابت بماند، آرنج دستی را که برای خط چشم کشیدن استفاده می‌کنید، روی میز یا هر سطح دیگری قرار دهید.

  1. کشیدن خط چشم با مداد حین استفاده از خط چشم مایع

اگر مبتدی هستید و دوست دارید از خط چشم مایع استفاده کنید، ابتدا دنباله خط چشم را با استفاده از مداد بکشید و سپس با استفاده از خط چشم مایع آن را پر کنید.

  1. شروع کردن با دنباله خط چشم

اگرچه این کار عجیب به‌نظر می‌رسد، اما اگر از بیرونی‌ترین گوشه شروع کنید، درست کردن زاویه بسیار آسان‌تر است و چشمان شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

  1. استفاده از چسب کاغذی به عنوان شابلون

چسب را در امتداد خط مژه پایین تا دم ابرو (زاویه دلخواه) روی صورت قرار دهید تا از آن برای کشیدن دنباله استفاده کنید. بعد از ترسیم دنباله و خشک شدن آن،‌ به‌آرامی چسب را بردارید. حتما از چسبی استفاده کنید که به‌راحتی از پوست کنده می‍شود. چون پوست اطراف چشم بسیار نازک است، ممکن است به آن آسیب برساند.

  1. تثبیت خط چشم

برای آنکه خط چشم شما به‌اندازه کافی پررنگ شود یا در طول روز پاک نشود، با مداد چشم یا پودر آن را تثبیت کنید. همچنین، توصیه می‌شود زیر خط چشمتان از پرایمر استفاده کنید.

  1. توجه به فرم چشم

یکی از مهم‌ترین مسائل در خط چشم کشیدن، انتخاب زاویه مناسب برای دنباله خط چشم است. در انتخاب دنباله خط چشم به‌شدت باید به فرم چشمان خود توجه کنید تا مثلا اگر چشمان ریزی دارید، انتخاب شکل نامناسب برای خط چشم باعث ریزتر دیده شدن چشمانتان شود.

  1. استفاده از گوش‌پاک‌کن

درست کردن اشتباهاتی که حین خط چشم کشیدن با گوش‌پاک‌کن بسیار ساده است. هر زمانی که قصد داشتید خط چشم بکشید، گوش‌پاک‌کن دم دستتان قرار دهید و هر اشتباهی رابلافاصله تصحیح کنید. در این مرحله گوش‌پاک‌کن برای شما مثل یک پاک‌کن عمل می‌کند.

  1. استفاده از خط چشم سفید برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها

اگر چشمان ریزی دارید، بهترین ترفند برای درشت‌تر جلوه دادن آن‌ها استفاده از خط چشم سفید است. کافیست کمی پلک پایین چشمتان را به سمت پایین بکشید و مداد را روی خط داخلی پلک بکشید. حال کافیست به مژه‌های پلک پایینتان ریمل بزنید. به همین سادگی!

  1. نقطه‌گذاری

اگر مبتدی هستید و در ابتدای کار کشیدن خط صاف برایتان مشکل است، بالای پلکتان را نقطه‌گذاری کنید و سپس به‌آرامی و با متصل کردن این نقاط به یکدیگر، شکل مورد نظرتان را ترسیم کنید.

در هنگام خط چشم کشیدن از این هفت اشتباه خودداری کنید.

  1. کشیدن گوشه چشم

خیلی از خانوم‌ها موقع کشیدن خط چشم، گوشه چشمشان را می‌کشند. اکیدا از انجام این کار اجتناب کنید. پو.ست اطراف چشم به‌شدت نازک و حساس است و کشیدن آن باعث می‌شود چین و چروک زودتر روی پوست شما ظاهر شود.

  1. کشیدن خط چشم سیاه برای پلک پایین

به هیچ عنوان دورتادور چشمتان را خط نکشید، به‌ویژه اگر چشمان ریزی دارید. این کار علاوه بر کوچک‌تر جلوه دادن چشم‌ها، کل آرایش و ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همچنین، احتمال ریزیش خط چشم در پلک پایینی بیشتر است که در این صورت چشم‌ها را کثیف‌تر نشان می‌دهد. دوست دارید خط چشم جلوه زیباتری به چشمانتان بدهد، از آن تنها در قسمت انتهایی پلک بالا استفاده کنید.

  1. مداد کشیدن داخل چشم

توصیه می‌کنیم تنها در صورتی داخل چشمتان را مداد بکشید که چشمان درشتی دارید. در غیر این صورت چشمانتان ریزتر از چیزی که هست دیده می‌شود.

  1. نگاه کردن به آینه

هنگام کشیدن خط چشم، مستقیما به آینه زل نزنید. برای اینکه خط چشم صاف و یکدستی بکشید، گاهی به آینه نگاه کنید و گاهی هم به پایین خیره شوید.

  1. تیز نبودن نوک مداد

اگر دوست دارید خط چشمتان کج و معوج و نامتقارن از آب درنیاید، نوک مداد چشمتان را مرتب تیز کنید. تراشیدن مداد نه تنها روند کشیدن خط چشم را راحت‌تر می‌کند، بلکه نوک مداد را از آلودگی‌ها و باکتری‌های روی آن پاک می‌کند و مانع از انتقال آن‌ها به چشمان شما می‌شوند.

  1. استفاده از مداد چشم رنگی برای پلک پایین

اگر دوست ندارید آرایشتان غلیظ‌تر دیده نشود و جذابیت صورتتان را کم کند، از استفاده مداد چشم رنگی برای پلک پایین خودداری کنید.

  1. فاصله بین مژه‌ها و خط چشم

از جمله نکات حائز اهمیت در کشیدن خط چشم، فضای خالی بین مژه‌ها و خط چش است. همین جزئیات کوچک باعث می‌شوند چشمان شما بد دیده شوند و جلوه آرایش صورتتان کاهش پیدا کند.

خط چشم دائمی، راه حل نهایی

در این مقاله درباره بایدها و نبایدهای خط چشم کشیدن با شما صحبت کردیم. اما اگر با رعایت این نکات ساده و تمرین و تکرار، همچنان نتوانستید خط چشم کشیدن را یاد بگیرید یا نمی‌توانید هر روز برای خط چشم کشیدن وقت بگذارید،‌ می‌توانید از راهکار خط چشم دائمی کمک بگیرید. به همین راحتی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *